رایانه باز

کاربری کاربردی کامپیوتر!

رایانه باز

کاربری کاربردی کامپیوتر!

رفع اشکال قطع صدای ویندوز 7 و 8 -Failed to play test tone -

   سلام بر کاربران ویندوز 7 و 8 ، الان که دارید این مقاله رو میخونید حتما صدای ویندوزتون قطع شده و با روشهای معمول (بررسی تنظیمات صدای ویندوز و اتصالات اسپیکر ) نتونستید مشکل رو حل کنید و دست به دامن google شدید و احتمالا روشهای مختلفی هم بهتون پیشنهاد شده و اونارو امتحان کردید...

   خب لابد تا حالا هم نتیجه ای حاصل نشده که من در وبلاگ رایانه باز افتخار آشنایی با شمارو پیدا کردم 

اول به شما دوست عزیز خوش آمد میگم و بدون معطلی میریم سراغ بررسی مشکل در ادامه مطلب

 

    علل مختلفی ممکنه باعث این مشکل شده باشه مثل نصب برنامه یا حتی پخش یک ویدئوی آنلاین!

برای پی بردن به منشا مشکل در قسمت تنظیمات صدا در کنترل پنل از مسیر Control Panel ->Hardware and Sound روی گزینه Sound کلیک کنید تا پنجره مربوطه به شکل زیر نمایان شود، البته ممکنه در ویندوز شما کمی متفاوت باشه :



 


  به ترتیب نمایش داده شده در شکل فوق وارد پنجره Speaker Setup شوید و روی دکمه Test کلیک کنید (شکل زیر)





   در حالت معمول باید صدای ملودی به ترتیب از هر یک از بلندگوها همزمان با نمایش در تصویر پخش شود ، در صورتی که صدایی شنیده نشود ولی در تصویر مانند شکل زیر حالت پخش صدا نمایش داده شود مشکل از اتصالات و یا سخت افزار اسپیکر می باشد و نه از ویندوز





ولی در صورت وجود مشکل در رجیستری ویندوز با خطا به شکل زیر مواجه خواهید شد:




    ممکن است علامت قطع صدا در تسک بار هم در این حالت نمایش داده شود


   اما راه حل این مشکل که به فایلهای رجیستری ویندوز مربوط میشود.


   قبل از ادامه کار حتما تا انتها مقاله را مطالعه کنید و مراحل را با دقت انجام بدید و اگر با وجود مراحل گام به گام و تصویری این مقاله نکته ای را متوجه نشدید از شخصی با دانش کامپیوتری بیشتر کمک بگیرید تا با راهنمایی این مقاله کار رو انجام بده و بدون تسلط کافی هرگز دست به کار نشوید.


   با استفاده از کلیدهای R+'کلید ویندوز' یا مسیر start>all programs> accessories>Run وارد برنامه Run بشوید،در کادر مقابل open در پنجره run عبارت regedit را تایپ و اینتر کنید تا برنامه Registry Editor باز بشه  وقتی پنجره Registry Editor باز شد به مسیر زیر بروید :

\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Ole

و طبق شکل زیر پوشه Ole را استخراج (Export) کنید،فایل استخراج شده با پسوند reg. خواهد بود که لازم است آنرا در جای مناسبی ذخیره کنید تا جهت نصب مجدد در دسترس باشد.




توجه : برای توضیحات بیشتر در خصوص کار با برنامه ویرایشگر رجیستری یا Regitry Editor و نحوه استخراج (Export) فایل رجیستری به آموزش تصویری در اینجا مراجعه کنید.


   پس از استخراج فایل رجیستری فوق ، کلید رجیستری DefaultAccessPermission را حذف Delete نمایید (شکل زیر)





   دقت کنید که فایلهای دیگر را اشتباها تغییر ندهید


  اکنون کامپیوتر خود را ری استارت کنید، پس از بالا آمدن ویندوز بررسی کنید که مشکل صدا حل شده یا نه ،سپس فایل رجیستری که استخراج کرده بودید را مجدد نصب یا Import کنید، برای نصب این فایل روی آن دوبار کلیک و سپس yes و بعد ok کنید.

 امیدوارم این مقاله مشکل شما را حل کرده باشه در غیر این صورت به مقاله بررسی مشکل قطع صدای ویندوز مراجعه فرمایید.


 درباره وبلاگ

نظرات 339 + ارسال نظر

سلام. وقت بخیر. من جواد اسحاقی هستم از مشهد. صدای نوت بوکم قطع است و نوت بوکم را چندین بار به تعمیرگاههای کامپیوتر در مشهد بردم و صدای نوت بوکم را درست نکردند و به دروغ به من گفتند که نوت بوکم صدا دارد و من را سر کارم گذاشتند. ویندوز 7 روی نوت بوکم نصب است و سی دی های نصب صدای نوت بوکم را ندارم و روی نوت بوکم نرم افزار any desk نصب است. لطفا اگر میتوانید فورا از راه دور بوسیله نرم افزار
any desk علت قطع شدن صدای نوت بوکم را پیدا کنید و علت قطع شدن صدای نوت بوکم را فورا به شماره موبایل 09384928168 پیامک بزنید تا من نوت بوکم را به تعمیرگاه کامپیوتر در مشهد ببرم و از تعمیرگاه بخواهم که صدای نوت بوکم را درست کنند چون من میخواهم با نوت بوکم کلاس آن لاین برای دروس مورد نیازم برگزار کنم. با تشکر فراوان. جواد اسحاقی از مشهد.

سلام، مدل نوت بوکتون رو سرچ کنید و درایو صداشو دانلود و نصب کنید
میتونید به لینک زیر هم مراجعه کنید و مراحل رو به ترتیب پیگیری کنید.
http://www.rahkareman.ir/?p=30

ناشناس. 1400/08/03 ساعت 13:05

من این روش رک انجام دادم اما جواب نداده حتی از نظر سخت افزاری هم مشکلی نداره

سلام
به لینک زیر مراجعه کنید و مراحل رو به ترتیب پیگیری کنید.
http://www.rahkareman.ir/?p=30

امین 1400/03/13 ساعت 15:59

سلام من کیس تازه خرید چرا جک صدا بجایی که از سبز بیرون بیاد ولی مال من از ابی میاد چرا

سلام
از تنظیمات کارت صدا میتونی کار جکها رو عوض کنی

زهرا 1399/12/09 ساعت 19:54

سلام وقت بخیر من صدا داره کامپیوترم اما سی دی میزارم سی دی صدا نداره
سی دی که قبل توش میزاشتم صدا داشته

سلام
به لینک زیر مراجعه کنید و مراحل رو به ترتیب پیگیری کنید.
http://www.rahkareman.ir/?p=30

مریم 1399/12/06 ساعت 13:12

سلام خداقوت
آخر این آموزش نوشته اید سپس فایل رجیستری که استخراج کرده بودید را مجدد نصب یا Import کنید، برای نصب این فایل روی آن دوبار کلیک و سپس yes و بعد ok کنید.
درباره این مرحله توضیح دهید لطفا ممنون

sima 1399/12/04 ساعت 14:47

سلام.خسته نباشید.سیستم من در قسمت play back صدا،گزینه ی اسپیکر رو نداره.فقط گزینه ی digital audiotرو داره.لطفا کمکم کنید.ممنون

alireza 1399/11/29 ساعت 10:11

سلام من توی soundکه میروم برایم از این مشخصات نمیاید چیکار کنم

سلام
به لینک زیر مراجعه کنید و مراحل رو به ترتیب پیگیری کنید.
http://www.rahkareman.ir/?p=30

امیر 1399/11/06 ساعت 12:35

سلام.خسته نباشید.سیستم من در قسمت play back صدا،گزینه ی اسپیکر رو نداره.فقط گزینه ی HDMI outputرو داره.لطفا کمکم کنید.ممنون

mahan 1399/10/15 ساعت 08:41

دمتون گرم واقعا درس شد

پریسا 1399/09/30 ساعت 21:13

سلام
اسپیکر سیستم من سالمه ولی موزیک و فیلم که پخش میکنن فقط صدای آهنگش میاد
صدای خواننده خیلی ضعیف و اکو داره

منصور 1399/09/26 ساعت 09:03

سلام بچه ها من هم صدای ویندوز نمی اومد این مسیر رو رفتم control panel بعد hardware and sound بعد روی sound کلیک کردم یه پنجره باز شد تو اون پنجره اگه اسپیکر ها تون سالم باشه گزینه speaker برای شما فعاله اگه نه که مشکل از سخت افزاره بعد speaker رو انتخاب کنید بعدش روی set as default بزنید برای من که جواب داد win 10 64 bit

مبین سلمانی 1399/08/24 ساعت 08:48

واقعا دستت درد نکنه
از بین 6 یا 7 تا سایتی که استفاده کردم و همه روششاشونو امتحان کردم جواب ندادن ولی واسه تو جواب داد

کامیاب 1399/08/13 ساعت 12:15

سلام برا من از بلندگوم یه صدای سوت در میاد هر کاری میکنم درست نمیشه از چیه؟

M 1399/06/30 ساعت 14:19

سلام ، کامپیوتر من توی صفحه اصلی پایین سمت راست بلندگو یه علامت ضربدر کنارش هست و میزنم بالاش علامت کم و زیاد کردن صدا نداره فقط یه صفحه باز میشه و چندتا گزینه داره باید چیکار کنم

سلام
به لینک زیر مراجعه کنید و مراحل رو به ترتیب پیگیری کنید.
http://www.rahkareman.ir/?p=30

مهدی 1399/06/27 ساعت 23:25

دمت گرم ،آخرین جایی که چک کردم شما بودین و در اوج عصبانیت . دمت گرم

Sahar 1399/06/06 ساعت 00:52

سلام من اشتباهی زدم گزینه اسپیکرمو حذف کردم الان چیکار کنم فقط همون شبیه دستگاه دی وی دی هست رو دارم گزینشو لطفا کمک

سلام
داخل پنجره منوی Sound راست کلیک کنید و در منویی که باز میشه گزینه show disabled devices را انتخاب کنید تا اسپیکرو نمایش بده و بعد روی speskers راست کیلیک کنید و set as default را بزنید
برای راهنمایی بیشتر و آموزش تصویری به لینک زیر مراجعه کنید.
http://www.rahkareman.ir/?p=30

Nashenas 1399/05/28 ساعت 20:07

دمتوووون گررررم عاااالی بود
مشتی هستی کاپیتان کشتی هستیییییی
خدا عوضشو تو اون دنیا بهتون بده
خیر ببینی جوون

محمد 1399/05/20 ساعت 08:37

دادا من باید کارت صدا رو شناسای بکنم یعنی ویندوز کار صدا رو بخونه چون تازه ویندوزو نصب کردم می دونید چجوری شناسای بکنم

ویندوز بصورت خودکار شناسایی میکنه اگر نکرد درایور مادربرد یا لپ تاپتون رو نصب کنید

زهرا 1399/05/14 ساعت 15:24

جواب بدین دیگه

سلام
دوربینتون میکروفون هم داره؟

زهرا 1399/05/14 ساعت 15:23

سلام من با تازگی یک دوربین برای کامپیوترم خریده ام خود دوربینه فعال هست ولی صداش نیست باید چیکار کنم

ف 1399/04/23 ساعت 16:55

سلام. از ویندوز 7 استفاده میکنم. وقتی چندساعت کامپیوتر کار کرده باشه یا دانلود با سرعت بالا با تورنت داشته باشم یا چندتا مرورگر باز باشه، موقع پخش موزیک، صدا با خِرخِر پخش میشه انگار که یه شعله آتیش با چوب روشن کردی و صداش داره مث پارازیت وسط موزیک میاد. دلیلش چیه؟ آیا مشکلم از رم هست یا سی پی یو یا کارت صدا؟ وقتی کامپیوتر رو تازه روشن کردم و موزیک میذارم بی مشکل پخش میشه ولی زمان که میگذره و کار که از سیستم کشیده میشه، صدا به مشکل برمیخوره. جالب اینجاست که در این حالت فعالیت مرورگرها و غیره دچار مشکل نمیشه. فقط صدا! حتا فیلم هم که در این حالت چندساعت کارکردن سیستم میذارم، پخش ویدئوش اوکی ه ولی صداش همین خش خش رو داره. ممنون میشم راهنماییم کنید.

سلام
درایور کارت صداتونو آپدیت کنید یا حذف و مجدد نصب کنید

امید 1399/03/10 ساعت 02:10

عاشقتم
راه حل اول جوابمو داد ♥
مشکلم این بود که سیستمم صدا داشت
ولی آهنگ و فیلمی که پخش میکردم صدا نداشت
مرسیییی

amirreza 1399/01/21 ساعت 00:16

سلام
من از کامپیوتر سر در نمیارم و نمی دونم الان چیکار کردم که کامپیتر که از طریق یک کابل AUX به یک اسپیکر وصله صدا نمیاد

سلام
به لینک زیر مراجعه کنید و مراحل رو به ترتیب پیگیری کنید.
http://www.rahkareman.ir/?p=30

nazanin 1399/01/20 ساعت 16:42

سلام.من ویندوزسیستمم روعوض کردم سی دی راه اندازشم گم شده.الان صدای سیستم کلاقطع شده میشه بفرماییدمشکل چجوری حل میشه.
قسمت soundوبعدplaybackhdایکن speakersرونداره.
ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام
نام و مدل مادربورد یا لپتاپتونو سرچ کنید و درایورشو دانلود کنید ، یا اگر ویندوز 10 نصب کنید احتمالا خودش سخت افزار صداتونو میشناسه، یا از نرم افزار هایی مثل Driver Reviver یا شبیه اون برای سرچ و نصب درایور صدا استفاده کنید

آنیا 1399/01/13 ساعت 17:32

با سلام
من اسپیکر سیتمم مشکل نداره ولی وقتی هدفون وصل میکنم به سیستم فقط از سمت چپ هدفون صدا میاد
ویندوز هم 7
ممنون

سلام
اگر هدفون سالم باشه مشکل مربوط به سوکت و فیش هدفون هست ، کمی فیش هدفون رو از جاش بیرون بکشید و با جابجایی محلی رو که صدا از هر دو گوشی پخش میشه پیدا کنید.
اگر جواب نداد در تنظیمات کارت صدا حالت Mono را برای هدفون انتخاب کنید.

ناشناس$ 1399/01/10 ساعت 16:52

سلام..من داخل sound که میرم ..ایکن speakers فعاله اما ایکن های پاینش غیر فعالن (همونset Default و configure) اسپیکر پایین صفحه کامپیوتر هم روش ضربه در زده ...چه کار کنم

به لینک زیر مراجعه نمایید.
http://www.rahkareman.ir/?p=30

محمد 1399/01/04 ساعت 18:50

من از بلندگو مادر صدا نمیاد

سلام
به لینک زیر مراجعه نمایید.
http://www.rahkareman.ir/?p=30

... 1399/01/01 ساعت 15:28

سلام من تنظیمات صدام از روی اسپیکر زفته روی دیجیتال ادیو و نمیدونم چطور درستش کنم

سلام
به لینک زیر مراجعه نمایید.
http://www.rahkareman.ir/?p=30

مهدی 1398/12/29 ساعت 14:41

سلام من اسپیکرم وصله صدا هم میاد ولی مثلا اهنگ میزارم صدای خواننده خیلی ضعیف میاد ولی صدای موسیقی خوبه
چیکار کنم ؟

سلام
فیش صدا درست وصل نشده

حامد 1398/12/10 ساعت 13:24

سلام من حواسم نبود برنامه اسپیکر ویندوزمو حذف کردم بعد از اون یه پیام داد در مورد ری استارت منم تازه فهمیدم چیکار کنم؟

سلام
پس از ری استارت کارت صدا اتماتیک نصب میشه
همچنین میتونید با نصب دی وی دی مادر بورد یا لپ تاپ ، کارت صدارو نصب کنید.

عرفان 1398/10/26 ساعت 22:05

دمت گرم

Shayan 1398/10/16 ساعت 23:39

سلام
اگه در قسمت playback ایکون speaker نبود باید چی کار کنم
فقط digital audio وجود داره

اگر گزینه speakers را مشاهده نکردید داخل منوی sound، راست کلیک کرده و گزینه Show Disabled device را تیک کنید (کلیک نمایید) سپس گزینه speaker را که بصورت غیر فعال نمایش داده شده کلیک راست نموده و گزینه Enable را انتخاب نموده و سپس speakers را بعنوان دستگاه پیشفرض انتخاب نمایید.

محبوب 1398/08/17 ساعت 21:08

سلام ممنووون برا من صداش درست شد ولی اون فایل جدیده نصب نمیشه ، خطا میده وقتی ران میکنم

fatemeh 1398/04/02 ساعت 12:11

سلام خسته نباشید من وقتی میرم control panel قسمت sound فقط degital audio تیک سبز داره وقتی رو speaker کلیک میکنم set as default برام فعال نیست چیکار کنم

پاسخ:
سلام
به لینک زیر مراجعه نمایید.
http://www.rahkareman.ir/?p=30

مالک 1398/03/04 ساعت 23:21

دست درد نکنه ممنون

امیرمحمد احمدزاده 1397/12/27 ساعت 20:50

سلام.ویندوز من سونه.صدا هم ندارم.وقتی میرم تو سوند اصلا اسپیکر اونا نیست.من چند وقت پیش به اشتباه آ او دیو رو حذف کردم و از اون موقع صدا ندارم.اگه میشه منو راهنمایی کنید.

سلام
به لینک زیر مراجعه نمایید.
http://www.rahkareman.ir/?p=30

مهران 1397/12/02 ساعت 09:56

مال من وقتی وارد کنترول پنل میشم چنین چیزی رو نداره

به لینک زیر مراجعه نمایید.
http://www.rahkareman.ir/?p=30

mary 1397/10/26 ساعت 15:12

سلام.من کامپبوترم یه مدتیه که صدا نداره وقتی وارد بخش صدا هم که میشم اصلا اسپیکری نیست ومینویسه no audio devices are installed خوهاش میکنم راهنماییم کنید

سلام
درایو کارت صدارو که کعمولا داخل دی وی دی مادربرد یا لپ تاپ هست نصب کنید.

مهتاب 1397/08/20 ساعت 00:57

سلام،مشکل من اینه که تو فسمت پلی بک اصلا هیچی وجود نداره،خالیه خالیه،داخل عکس شما گفتین اسپیکر رو انتخاب کنین انا از من خالیه

سلام
به لینک زیر مراجعه نمایید.
http://www.rahkareman.ir/?p=30

ن.م 1397/06/13 ساعت 11:21

سلام
ببخشید لپ تاپ من مشکل پیدا کرده.صدای فیلم ها رو پخش می کنه ولی خیلی ناواضح و بد.قطع و وصلم میشه.

اشکال از چیه؟چه کار کنم؟

علی 1397/06/12 ساعت 16:49

سلام، ویندوزم سونه، مشکل اینجاست که sound system وقتی که آهنگ یا فیلم میزارم کار نمیکنه مشکل از کجاس؟ ممنونم ازتون.

مریم 1397/05/28 ساعت 15:14

سلام اسپیکر کامپیوتر من نمیدونم مشکلش چیه ون یکیش صدا پخش میکه ولی اون یکی ن خواهشا کمکم کنید اعصایم فاطی شده

سلام
تنظیمات کارت صدا را بجای STEREO روی 5.1 قرار بدید
ممکن هم هست که مشکل از اتصال فیش باشه در زمان پخش صدا کمی فیش را داخل سوکت عقب جلو کنید احتمالا درست میشه

Hojat 1397/05/22 ساعت 00:06

سلام ببخشید من درایو کارت صدام نصبه از اون طرف همه اینکاراتون رو کردم بعدش آیکون صدا هم تو تسکبار ویندوز روش هیچ علامتی نیست ک قطع باشه ولی باز صدایی پخش نمیشه چیکار باید بکنم تا درست بشه ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام
به لینک زیر مراجعه نمایید.
http://www.rahkareman.ir/?p=30

مریم 1397/05/12 ساعت 21:31

سلام خسته نباشید
در دیوایس منیجر کارت صدا نصب هست ولی اسپیکرم رو که کلیک راست میکنم و دیفالت میزنم غیرفعاله گزینه دیفالت.
کامپیوترم به اینترنت هم وصل نیست ممکنه راهنماییم کنید ؟
ممنون

سلام
به لینک زیر مراجعه نمایید.
http://www.rahkareman.ir/?p=30

یلدا 1397/05/11 ساعت 14:08

واای لطفا کمکم کنید ...پلیزززز....همون اول که داشتم طبق دستورات شما پیش میرفتم تا دکمه تست رو میزنم مینویسه : the device is being used by another application.please close any devices that are playing audio to this device and then try again. الان میفهمم چی میگه ولی باید چیکار کنم کدوم برنامه رو قطع کنم .لطفا کمکم کنید لطفاااااا

سلام
برنامه ای که اخیرا نصب کردید را حذف کنید.قبل از اینکار درایو کارت صدا رو مجدد نصب کنید.

nazanin 1397/05/08 ساعت 21:10

ووااااااااای عالی بووووود ممنونم خیلی هم خوب و کامل توضیح داده بودید

Mohammad 1397/05/04 ساعت 18:41

سلام مشکل من هر کاری میکنم اسپیکر تیک سبز بخوره نمیشه تیک روی digital input

به لینک زیر مراجعه نمایید.
http://www.rahkareman.ir/?p=30

مطهره 1397/04/30 ساعت 09:36

سلام.مشکل من اینه صدای موزیک از اسپیکر میاد ولی صدای خواننده خیلی ضعیفه چیکار باید بکنم.ممنون میشم کمکم کنین

سلام
فیش اسپیکر را کمی از سوکت کیس بیرون بکشید ( خیلی کم) و همزمان با پخش صدا به آرامی جابجا کنید تا صدا درست بشه، و یا کارت صدا را روی 5.1 تنظیم کنید ( بجای stereo)

taha 1397/04/27 ساعت 13:30

نمیشهنمیشه

به لینک زیر مراجعه نمایید.
http://www.rahkareman.ir/?p=30

milad 1397/04/23 ساعت 22:42

سلام...میگم ک من دوتا ویندوز دارم یکی ایکس پی یکی 8 بعد امروز 8 رو نصب کرد،روی ایکس پی صدا داشتم و قشنگ فیلم و اهنگ و اینا صدا داشت اما الان رو ویندوز 8 هرکاری میکنم صدا وصل نمیشه،بلگوهام وصله اما تو قسمت playback devices میرم اصن بلنگوهارو نشناخته و فقط digital audio رو نشون میده ک نصبه دیگه چیزی نشون نمیده،خیلی روش هارو امتحان کردم اما نشد،حتی یبار درایورارو پاک کردم و دوباره نصب کردم اما نشد،میشه لطفا یه کمکی بکنید؟

سلام
درایور مخصوص ویندوز 8 را دانلود و نصب کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد